Servicefönster 2019-02-16

Vi på Office IT-Partner arbetar kontinuerligt med underhåll i vårt datacenter. Det mesta av arbetet kan vi göra utan att påverka åtkomst till de tjänster ni använder er av. Däremot finns det vissa typer av underhåll som påverkar specifika eller flertalet tjänster.

På Lördagen den 16:e Februari kommer vi utföra ett sådant arbete.
Då underhållsarbetet påverkar centrala delar i vår infrastruktur kommer detta påverka de flesta tjänster. Nedan tjänster kommer vara påverkade under delar eller under hela servicefönstret.

• Fjärrskrivbordstjänster
• HostedExchange
• VPS-tjänster
• Webbsidor
• DNS-tjänster

Tiderna som anges här är preliminära.

Arbetet beräknas att starta: 16:30
Arbetet beräknas vara slutfört: 20:30

Vi kommer hålla extra öppet på ServiceDesk under kvällen efter avslutat underhåll, samt ha extrapersonal klockan 07:00 på måndagen för att behandla eventuella följder av underhållet.
Ni når ServiceDesk på telefon 026-665511 eller via mail: servicedesk.gavle@officeitpartner.se

Dela gärna denna informationen era kollegor så alla kan ta del av informationen

 


Tid: 16:50

Påverkade tjänster är nedstängda och arbetet fortlöper enligt plan. Vi kommer successivt starta upp tjänster när arbetet är klart och uppdaterar arbetets gång löpande. Nästa ordniarie uppdateringstid: 18:00


Tid: 18:00

Arbetet fortlöper enligt plan. Vi beräknar inga förseningar för slutet av servicefönstret.


Tid: 19:10

Fysisk installation är avslutad. Vi har påbörjat att slå igång alla tjänster och utför just nu tester. Nästa uppdatering kommer när dessa tester är klara


Tid: 20:06

Samtliga tjänster är numer återställda och servicefönstret är avslutat. Vi tackar för er visad förståelse.